Gestió de residus voluminosos a Deixalles Eivissa: dades de la memòria 2010

menysfemseivi | 19 Abril, 2011 15:48 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

La delegació d’Eivissa de la Fundació Deixalles, entitat membre de menys fems a Eivissa, va presentar ahir la seva memòria de l’any 2010. Apart de qüestions relacionades amb la tasca social de l’entitat, la premsa ha recollit principalment dades relacionades amb la situació de l’entitat. Per aquest motiu volem aprofitar per fer un recull del resultat de la seva tasca ambiental lligada a la reutilització i reciclatge de residus voluminosos.

L’any 2010, segons consta a la seva memòria ambiental, Deixalles Eivissa va fer la recollida domiciliaria de voluminosos per un total de 167,5 tones. Aquesta dada suposa el millor registre des de que Deixalles va implantar el seus tallers a Eivissa l’any 2005. De fet supera àmpliament les 150,9 tones de l’any anterior.

L’objectiu és utilitzar aquests materials per a la inserció sociolaboral de persones en risc d’exclusió a traves de tallers aconseguint el màxim de valorització dels voluminosos. En 2010 es va aconseguir la reutilització de 93,62 tones i el reciclatge (fonamentalment RAEE i ferralla) de 18,67 tones. Per tant, la valorització (reciclatge + reutilització) va superar les 112 tones, arribant al 67% de les entrades a Deixalles.

De totes formes, una part del material recollit roman als tallers com material en estoc o pendent de reparació. Si tenim en compte només els percentatges en relació a les sortides (incloent el rebuig que finalment ha d’arribar a femer) les dades son encara millors: 66% de sortides per reutilització i 13% per reciclatge. Un 79% de valorització.

Ja sabeu, si voleu contribuir podeu passar-vos pel seu mercat de segona ma o trucar per donar els vostres voluminosos.

1. Re: Gestió de residus voluminosos a Deixalles Eivissa: dades de la memòria 2010

Enhorabona! A la fundació Deixalles, i a tot el seu equip humà,que fa possible una preciosa tasca i supera obstacles. Enhorabona!!!!!!!!

Fina | 24/04/2011, 17:41
  2. Re: Gestió de residus voluminosos a Deixalles Eivissa: dades de la memòria 2010

Gràcies Fina. Els farem arribar el teu comentari.

Plataforma | 28/04/2011, 16:26