AERESS premiada per la seva participació la Setmana Europea de Prevenció de Residus 2010

menysfemseivi | 01 Abril, 2011 11:29 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

El passat 28 de març a Brussel•les s'han presentat els premis de la Setmana Europea de Residus 2010. Les entitats que formam la Plataforma hi varem participar activament a aquesta Setmana 2010.

Finalment AERESS ha estat premiada a la categoria “Premi especial del Jurat” per la seva participació a la Campanya de Sensibilització “WasteWatchers” (Observadors de Residus). Aquesta campanya Waste Watchers va ser l'única iniciativa de la Setmana Europea de Prevenció de Residus que es va desenvolupar paral•lelament a tota Europa.

Com recordareu, la Fundació Deixalles és membre d'AERESS i va participar en 2010 a la Setmana justament participant a "waste watchers" a les seves delegacions, tant d'Eivissa com de Mallorca. D'aquesta forma, Deixalles va contribuir per tant, als resultats de la campanya en la que s'aconseguiren reduir un total de 112'1 tones de residus en tant sols 9 dies de les quals 47 tones s'estalviaren a Espanya. D'aquesta forma des d'AERESS s'hauria estalviat el 41,9% del total de l'UE. Durant la campanya, les diferents naus de Deixalles, recuperaren sobre tot mobles i electrodomèstics que suposaren l'estalvi de 15,4 tones de residus voluminosos, el que implica un elevat percentatge dins el total d'AERESS.

A aquest enllaç podeu accedir a més informació, a més de a la nota de premsa d'AERESS i la presentació (en anglès) utilitzada per presentar el premi.

Edició 05/04/11

El premi a AERESS ha tingut un bon resó a les webs dedicades a l'economia solidària i d'entitats relacionades amb la gestió dels residus, encara que no a la premsa normalitzada. Aqui teniu alguns exemples: canal solidario, manacor noticias, reciclame, economia solidaria.