La Plataforma decebuda per la nova Llei de Residus

menysfemseivi | 18 Març, 2011 09:08 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

Fa uns dies vos comentàvem que finalment l'avantprojecte de nova Llei de Residus havia set aprovat pel Consell de Ministres i que diferents grups i sectors havien manifestat que el contingut no era l'esperat.

Des de les entitats que composem la Plataforma per la Reducció de Residus d'Eivissa, i que varem presentar en el seu dia al•legacions a aquest avantprojecte, hem volgut també manifestar també la nostra opinió a través d'un comunicat que malauradament no ha tingut gaire reso a la premsa local (encara que UH si l'ha recollit, però no està disponible a la seva web) ( podeu descarregar el comunicat picant aquí).

La Plataforma considera un error que finalment el projecte de Llei no recull l’obligatorietat de l’entrada del SDDR, sinó només la possibilitat de ser implantat en un futur, el que s’entén com una aposta per mantenir l’actual model de gestió d’envasos lleugers a través de Sistemes Integrats de Gestió (que actualment que no son capaços de recollir més del 30% dels envasos, i la resta acaba sent sepultat als femers o cremats a les incineradores, malbaratant energia i recursos naturals). També considerem que els objectius en quan a reciclatge i reutilització son poc ambiciosos, i no compartim que es mantingui la situació actual de l’incineració o l’ús de bosses de plàstic d’un sol ús o que no obligui a la implantació del contenidor marró (matèria orgànica per a producció de compost).

Per altra banda mantenim el nostre compromís per tal de recolzar les diferents iniciatives, que a través de grups com Retorna, es desenvolupin per tal de millorar les possibilitats de gestió dels residus i l’impuls del sistema SDDR.