Tendrem aviat un pla per a poder avançar cap a un Sistema de Dipòsit, Devolució i Retorn (SDDR)?

menysfemseivi | 28 Febrer, 2011 15:12 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

La passada setmana s'ha fet públic l'existència de reunions entre el Ministeri de Medi Ambient, Medi Rural i Marí i diferents entitats que pertanyen a la xarxa Retorna per tal de valorar la necessitat d'un canvi de model en la gestió dels residus d'envasos per tal d'incrementar els percentatges de recuperació i garantir una millor reutilització i reciclatge dels mateixos. Evidentment això vol dir implantar de manera generalitzada sistemes de SDDR.

A aquests contactes participa el Director General de Evaluación y Calidad Ambiental del Ministeri i algunes de les entitats membres de Retorna com el sector industrial de recuperadors de Catalunya, la Confederació de Consumidors i Usuaris, CC.OO., Greenpeace o la Fundació Catalana per la Prevenció de Residus i el Consum Responsable entre d'altres.

Sembla que durant el mes de març es continuaran els contactes per tal d'establir les pases necessàries per avançar cap al SDDR i dissenyar una fulla de ruta. Sabem que també s'està parlant de desenvolupar proves pilots com la de Pamplona a altres ciutats de l'Estat. Esperem que arribin a Balears, i perquè no, a Eivissa.