Com funciona el SDDR a Alemania? (I)

menysfemseivi | 28 Gener, 2011 13:46 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

El passat mes de novembre, alguns companys de la Plataforma per la reducción de residus de Mallorca varen fer, convidats per la Fundació Catalana de Reducció de Residus i Consum Responsable, una visita a Berlín per conèixer de primera ma el funcionament del sistema SDDR. A continuació vos oferim un resum del que varen poder veure.

El sistema SDDR a Alemanya no funciona per a tots els envasos, sols pels de begudes i iogurts i en concret: ampolles de vidre, llaunes (tant les fèrriques com les d’alumini) i ampolles plàstiques fabricades amb PET. Els tetabriks per tant, més difícils de reciclar queden fora del sistema.

El destí dels envasos recollits per aquest sistema pot ser diferent. De fet les llaunes estan destinades al reciclatge, mentre que el vidre a reutilització. En el cas del PET el destí tant pot ser la reutilització com el reciclatge del material.

Els envasos que participen dins el sistema estan identificats amb un logo i un codi de barres

Les botigues i grans superfícies informen als consumidors del dipòsit que han de pagar per cada envàs. Aquesta quantitat del dipòsit està diferenciada del preu del producte i el seu import canvia segons el producte (0,25€, 0,15€ o 0,08€).

El cost del dipòsit es abonat de nou al consumidor una vegada hi torna l’envàs. Hi ha dues possibilitats per fer-ho:

- A les màquines que es troben a algunes grans superfícies

- De forma manual a petites botigues, benzineres...

Com es desenvolupen aquestes dues possibilitats queda per un pròxim post.