LA PLATAFORMA CELEBRA LA SETMANA EUROPEA PER A LA PREVENCIÓ DE RESIDUS

menysfemseivi | 22 Novembre, 2010 08:00 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

El passat mes d’agost les entitats Fundació Deixalles, Amics de la Terra Eivissa, i GEN-GOB Eivissa varem constituir la Plataforma per a la Reducció de Residus d’Eivissa amb l’objectiu de reivindicar un canvi en la política de gestió de residus aprofitant que enguany es realitzarà la transposició de la Directiva Marc de Residus. Però, per les entitats membres la Plataforma, l’objectiu de la mateixa també és la difusió de bones pràctiques i de solucions, així com la visualització de la problemàtica derivada de la producció dels residus i la necessitat de la prevenció.

Amb aquest esperit, la Plataforma per a la Reducció de Residus d’Eivissa, ha organitzat una sèrie d’activitats, i dins el marc de la Segona Setmana Europea de la Prevenció dels Residus:

1) Amb la col•laboració del Consell d’Eivissa, oferim una sessió informativa amb els responsables de l’àrea ambiental dels diferents municipis de l’illa per tal de fer-los-hi arribar les possibilitats i avantatges de la implantació dels sistemes de Dipòsit, Devolució i Retorn (SDDR) per a la gestió dels residus d’envasos. Participarà la Sra. Rosa García de la Fundació Catalana de prevenció de Residus i Consum Responsable. Aquesta entitat està desenvolupant un important paper en la difusió del sistema SDDR i la implantació de proves pilots a Catalunya.

DATA: dimarts 23 novembre. LLOC: Consell d’Eivissa. HORA: 11:00 hores.

2) Amics de la Terra oferirà 3 activats participatives. Un taller, jocs, rifes i informació relacionada amb els residus i la seva reducció.

DATA: Dimecres 24. LLOC: Vara de Rey, Vila. HORARI: 10 a 14h.

3) Al llarg de la setmana la Fundació Deixalles participa a l’Observatori de Residus “Waste watchers” aportant dades de reutilització i aportant informació als visitants de la seva nau.

4) També al llarg de la setmana el blog de la plataforma serà actualitzat materials i informació específics de la Setmana Europea.