Observartori de residus "waste Watchers" a la Setmana Europea de Prevenció dels Residus

menysfemseivi | 16 Novembre, 2010 13:45 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

Ja vos haviem comentat que del 20 al 28 de novembre es celebra la setmana europea de prevenció dels residus i que com a novetat, enguany les entitas que conformem la Plataforma (GEN, Amics de la Terra i la Fundació Deixalles) hi participarem.

La Fundació Deixalles, com a entitat membre d'AERESS ho farà colaborant amb l'observatori de residus "Waste Watchers"

poster

Durant aquesta setmana la Fundació Deixalles aportarà a l'observatori les dades relatives a la reutilització a les seves delegacions. Aquestes dades, juntament amb les de moltes altres organitzacions participant de diferents països de l'UE, serviran per donar idea del volum i l'importància de la reutilització com a ferramenta per a la reducció dels residus.

Diàriament es recollirà el pes de tots els mobles, electrodomèstics i altres objectes que surtin per reutilització al mercat de segona ma que Deixalles té al polígon de Montecrito i s'aportaran a la base de dades comuna. Els visitants de la nau de Deixalles Eivissa podran obtenir informació del total diari i acumulat durant la setmana, així com del total registrat a Europa durant la setmana. Si volen també podran obtenir informació relativa als objectes que s'emportin.

La reutilització implica grans avantatges ambientals. El més evident és que es redueix l'ús de matèries primeres (fusta, metalls, ...) el que dona un respir als nostres recursos naturals. Menys evident és el fet de que molts d'aquests materials acabarien al femer i per tant s'incrementa la seva vida útil. Quant més anys duri l'actual femer més tard tindrem que instal•lar-ne un de nou amb els impactes econòmics, socials i ambientals que comportar habilitar un nou abocador. Un altre avantatge és que al reutilitzar els voluminosos s'estalvia el transport de mercaderies i productes i també el consum energètic derivat de la fabricació de nous bens. Tot plegat implica un important estalvi d'emissions contaminants i com no de canvi climàtic

.