LA FUNDACIÓ DEIXALLES RECUPERA 49,2 TONES DE MATERIALS PER A LA REUTILITZACIÓ DURANT LA SETMANA EUROPEA DE PREVENCIÓ DE RESIDUS

menysfemseivi | 28 Novembre, 2012 09:31 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

Durant tota la Setmana Europea de Prevenció de Residus, els centres de reutilització i botigues de segona ma de tres països europeus (Espanya, França i Bèlgica), tots membres de la xarxa europea RREUSE,  han participat conjuntament a l’acció “Reutilitzar més, tirar menys”. Ho han fet pesant els objectes que han introduït com a sematna ma a través de les seves botigues solidàries i també els que recollien en els centres de preparació per a la reutilització.

A l’estat espanyol, 40 centres de reutilització i botigues de segona ma pertanyents a AERESS(Associació Espanyola de Recuperadors d’Economia Social i Solidària), entre les quals hi ha la Fundació Deixalles,  han mesurat les tones de potencials residus que han deixat d’anar a abocadors o plantes incineradores gràcies a la donació o compra d’articles de segona ma.

undefined

La dada final de residus evitats per part de les entitats socials dels 3 països participants ha estat de 1257 tones ( www.re-use-more.eu), de les quals 34,72 tones han estat recollides per les delegacions de Mallorca i Eivissa de la Fundació Deixalles, que a més a més, han aconseguit la reutilització de 14.584 kg. Tots aquests materials han evitat el seu destí, no arribant als femers o incineradores, el que por donar una idea del gran malbaratament de recursos que encara produïm.

Animant a la gent a donar el que ja no utilitza i a triar tornar a utilitzar un producte de segona ma, la Fundació Deixalles, com els centres de reutilització i botigues de segona ma agrupats a la xarxa d’AERESS, vol convidar a la nostra societat a fer una passa endavant més pel medi ambient i pel desenvolupament de l’economia social i solidària.

Al llarg del desenvolupament de l’acció (19 a 23 de novembre) a Deixalles Eivissa s'ha fet  la recollida domiciliaria de  6650 kg de residus, la major part voluminosos i aconseguit la reutilització per entrada al mercat de segona ma de 1630 kg, fonamentalment de mobles, electrodomèstics i roba. Volem recordar que el destí de tots aquests materials era en principi els femers insulars o l’incineradora de son Reus.

Al següent enllaç a la web de AERESS, coordinadora de l’acció a Espanya podeu trobar més informació.