LA FUNDACIÓ DEIXALLES PARTICIPA UN ANYS MÉS A LA SETMANA EUROPEA DE PREVENCIÓ DE RESIDUS

menysfemseivi | 21 Novembre, 2012 13:36 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

La Fundació Deixalles participa a la Setmana Europea de la Prevenció dels Residus dins de l'acció "Reutilitzar més, tirar menys" que és continuació del Waste Watchers (que recordem va tenir bon reconeixement). Durant la Setmana i de forma conjunta amb altres centres de reutilització i botigues de segona ma de tres països europeus (Espanya, França i Bèlgica), tots membres de la xarxa europea RREUSE, pesaran els objectes que venguin a les seves botigues solidàries i que recolleixin en els centres de preparació per a la reutilització

A l’estat espanyol, 40 centres de reutilització i botigues de segona ma pertanyents a AERESS (Associació Espanyola de Recuperadors d’Economia Social i Solidària), entre les quals hi ha la Fundació Deixalles,    mesuraran les tones de potencials residus deixaran d’anar a abocadors o plantes incineradores    gràcies a la donació o compra d’articles de segona ma.

Animant a la gent a donar el que ja no utilitza i a triar tornar a utilitzar un producte de segona ma, la Fundació Deixalles, com els centres de reutilització i botigues de segona ma agrupats a la xarxa d’AERESS, convida als seus clients a fer alguna cosa més pel medi ambient i pel desenvolupament de l’economia social i solidària.

El pes dels objectes recollits i reutilitzats a nivell europeu s’actualitzarà diàriament a la pàgina web de la campanya “Reutilitzar més, tirar menys”: www.re-use-more.eu

En els dos primers dies de desenvolupament de l’acció (19 i 20) a Deixalles Eivissa hem fet la recollida domiciliaria de  2670 kg de residus voluminosos i aconseguit la reutilització per entrada al mercat de segona ma de 826 kg, fonamentalment de mobles, electrodomèstics i roba. El destí de tots aquests materials era en principi el femer de ca na Putxa.

Durant l’acció, els treballadors/es dels centres de reutilització i botigues de segona ma informaran als clients de les diferents pràctiques que tenen al seu abast per reduir la generació de residus. Per exemple donar un objecte al que ja no trobem utilitat, de forma que evitam el malbaratament de recursos; preferir productes que durin més temps, triar productes amb menys embalatge, etc.