La delegació eivissenca de la Fundació Deixalles presenta oficialment els nous espais destinats a la valorització de roba

menysfemseivi | 26 Setembre, 2012 08:13 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

Ahir la Fundació Deixalles va presentar els seus nous espais d’inserció de sociolaboral  per a persones de col·lectius vulnerables. Aquest nous espais estan organitzats a través de les tasques per a la valorització (reutilització i reciclatge) de roba i es troben a la seva nau de Cor de Jesús

Per a Deixalles, la valorització de roba, bàsicament a través de la reutilització, és una important oportunitat per al manteniment de la seva labor social, mitjançant la creació d’un taller de roba, i un espai per a la reutilització a través de l’adquisició de peces de roba de qualitat a canvi de donacions.

La creació del taller és una resposta a la situació de l'entitat, que a través de la reestructuració de les seves activitats, vol incrementar les possibilitats de l’autofinançament, sense deixar de banda les necessitats d’ofertar un espai per a poder capacitar sociolaboralment a persones de col·lectius de risc  d’exclusió, el que cada vegada és més necessari.

La presentació va estar desenvolupada per Xesca Martí (presidenta de la Fundació) i Flor Dell’Agnolo (coordinadora delegació Eivissa) i a l’acte  van assistir la consellera insular de Sanitat i Benestar Social, Mercedes Prats, així com de les regidores responsables de l’àrea social de tots els municipis de l’illa d’Eivissa, que han pogut conèixer de primera ma el procés de selecció de roba, la metodologia dels tallers i el destí de les diferents fraccions de residu tèxtil.

El taller de roba funciona a partir de la donació de roba (residu tèxtil) per part de particulars. Aquesta roba és seleccionada en funció de la seva qualitat i cada fracció te un destí diferenciat. La major part es destina a reutilització (segona ma).

Deixalles va iniciar la recollida de roba a l’illa d’Eivissa per a poder posar en funcionament el nou taller en març de 2012, especialment a través de recollides selectives a centres escolars i algunes empreses. En aquests mesos s'han recollit un total de 5000 kg de roba .