Ses Feixes #desembrutades

menysfemseivi | 22 Agost, 2012 07:17 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

Finalment, dissabte 18 d'agost desenvoluparem la jornada de voluntariat a la zona humida de Ses Feixes, dins de la campanya #desembruta. Va ser una jornada molt interessant i divertida, en la que vam contar amb pràcticament una trentena de voluntaris. Podem dir que Ses Feixes estan un poc més netes, i es que varen ser pràcticament 300 kg de residus els que es van retirar de la zona.

voluntaris a feixes

Entre tots hem recollit molts d'envasos surant a l'aigua dels canals. Eren tants els envasos, la majoria de plàstic, que han sumat 62,35 kg (uns 4,6 eren de vidre). També ens hem portat alguns voluminós, bàsicament tuberies plàstiques i qualque tauló de fusta que han pesat 12,4 kg. També s'han localitzat 2 pneumàtics (1 de moto i 1 de bicicleta) amb un pes de 3,5 kg

.

El més preocupant ha estat localitzar 2 bateries de cotxe i alguna pila (22 kg). Ja sabeu que piles i bateries són un residu perillós que no ha de ser eliminat al medi de cap de les maneres.

Una fracció important ha estat la ferralla. Les diferents peces metàl·liques localitzades, destacant una bona quantitat de tela metàl·lica, han sumat un total de 152 kg. Per últim, està la fracció de barreja d'altres residus, que seria material de rebuig i que ha pesat 46,9 kg.

En total 299,15 kg.

Tots els envasos s'han dipòsitat a l'Estació de Transferència de Residus Valoritzables o als contenidors de la zona per enviar a reciclar. Les bateries i la ferralla són residus valoritzables, per la qual cosa es faran arribar a reciclador a través de la Fundació Deixalles.

Moltes gràcies a tots.