#desembrutem ses Feixes?

menysfemseivi | 10 Agost, 2012 11:05 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

Des de que a l’estiu de 2010 la Fundació Deixalles, Amics de la Terra Eivissa, i GEN-GOB Eivissa van constituir la Plataforma per a la Reducció de Residus d’Eivissa, hem anat desenvolupant diferents actuacions amb l’objectiu de reivindicar canvis en la gestió de residus, difondre bones pràctiques i solucions, així com la visualització de la problemàtica derivada de la producció dels residus i la necessitat de la prevenció.

Amb aquest esperit, una de les activitats desenvolupades amb més visibilitat va ser la participació en 2011 al Retorna Tour, que va portar a l’illa una màquina per a mostrar el funcionament del sistema de dipòsit, devolució i retorn (SDDR), demostrant magnífics resultats amb la recollida de 49198 envasos aportats per ciutadans de tota l’illa. Aquella activitat es va desenvolupar amb cooperació de RETORNA.

Enguany, la Plataforma torna a col•laborar amb Retorna, en la nova campanya #desembruta, en la que també participa la Fundació per a la Prevenció dels Residus. La campanya consisteix en 2 accions principals:

1) Senyalar els punts negres al territori espanyol, incorporant fotografies a un mapa google amb l’ajut de les noves tecnologies

2) Eliminar el màxim de punts negres possibles.

Els darrers mesos des dels mitjans de la Plataforma, com el nostre portal facebook i el blog menys fems a Eivissa hem difós les ferramentes informàtiques i aplicacions per a mòbil ideades per a #desembruta i els objectius de la campanya. Amb aquestes aplicacions informàtiques els ciutadans podem donar visibilitat als punts negres i a la problemàtica associada a l’incorrecta gestió dels residus i malbaratament dels recursos que suposa.

Ara la Plataforma per a la Reducció dels Residus d’Eivissa dona un pas més en la col•laboració amb la campanya i organitza una jornada de neteja amb voluntaris a uns dels punts des dels quals els ciutadans han pujat fotografies al mapa de punts negres de #desembruta: la zona humida de Ses Feixes.

La Jornada de neteja tindrà lloc el proper dia 18 d’agost i es desenvoluparà durant el matí per evitar les hores de calor. Membres de Retorna i de la Fundació per a la Prevenció dels Residus es desplaçaran a Eivissa per a participar a la jornada.