la Fundació Deixalles i Caritas (a tot Drap ) presenten les dades de residus gestionats en 2011

menysfemseivi | 19 Juliol, 2012 12:55 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

Els darrers dies, les dues entitats socials que treballen a l'illa d'Eivissa per l'inserció social mitjançant la gestió de residus, han aportat les dades de les seves memòries de l'any 2011.

En el cas de la Fundació Deixalles, el volum de residus tractats arriba a les 148,5 tones. Un volum prou important, encara que inferior al de l'any 2010 (-11%). Hi ha que destacar que, segons la informació feta pública, Deixalles ha aconseguit valoritzar a traves de la reutilització i reciclatge la major part. Les dades de sortides per reutilització, a pesar de la baixada en les entrades, pràcticament han quedat estabilitzades en relació a l’any 2010, amb un petit descens del 0,8%. Finalment, en 2011 s’han aconseguit reutilitzar 92863 kg, fonamentalment de voluminosos, el que significa la tercera millor dada anual per Deixalles a Eivissa, només superada en 2008 i 2010 amb 95.806 kg i 93.620 respectivament. En el cas del reciclatge les dades s’incrementen sensiblement en relació a l’any anterior, amb un increment del 30,12%. En total s’han destinat al reciclatge un volum de 26.720 kg.

Aquestes dades impliquen que la valorització arriba, en el cas de la delegació eivissenca de Deixalles, a més de 119 tones, el que suposa més del 80% (80,53%) de les entrades en pes.

Caritas ha fet pública també la seva memòria, que inclou les dades de residu textil tractada als seus tallers de A tot drap. De la memòria es despren que el volum de residu textil tractat finalment ha estat de 202,5 tones. Tota aquesta roba ha permés també la participació de 32 persones en situació d'exclusió als tallers, la seva formació, i en 8 dels casos la trovada d'un lloc de feina.

Justament aquests dies, s'han presentat els primers contenidors de roba, situats al municipi de Vila, amb els que Caritas preten incrementar el volum de residu textil a tractar. Per altra banda Deixalles Eivissa també ha iniciat, de forma modesta, la recollida i tractament de residu textil en 2012.

font: UH