Mes de 15 tones de residus retirats del litoral Pitiús, el 34% envasos.

menysfemseivi | 25 Octubre, 2011 15:04 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

Fa uns dies el Govern Balear feia públics els resultats d’una interessant iniciativa: un servei de neteja temporal de litoral desenvolupat per entitats socials amb quadrilles formades per persones amb discapacitat. Curiosament no ha tingut molt de resó a la prensa, llevat de la digital (1, 2, 3 ).

El projecte, de l’Agencia Balear de l’Aigua i la Qualitat Ambiental (ABAQUA), ha permès retirar elements i residus a 125 km del litoral Balear recollint-se un total de 51.570 kg de residus.

Pel que toca a les Pitiüses, el rebuig recollit equival a 10.369 kg a Eivissa i 5.315 a Formentera. Volum realment important el que s’ha pogut retirar gràcies a la feina desenvolupada per la Fundació Deixalles (Eivissa) i per El Garrover (Formentera) , entitats que treballen per la inserció sociolaboral de persones amb discapacitat.

es Garrover embarca cap a Formentera

A més del gran volum recollit, hi ha alguna dada interessant, i és que dels residus retirats a les platges durant aquesta campanya, el percentatge més alt correspon als envasos. Aquest material ha suposat 17.383 kg, el que equival al 34 % del total. El segon residu més abundant, més normal a aquest espais han estat les fustes naturals, incloent les canyes dipositades al litoral per les torrentades (20 %, 10.405 kg). La resta de residus es distribueixen en fustes artificials (10 %, 4.841 kg), matèria orgànica (5 %, 2.636 kg), paper i cartró (2 %, 1.235 kg), material sanitari (1 %, 237 kg), quitrà (1 %, 342 kg) i un apartat d’altres (27 %, 13.990 kg) que inclou des de pneumàtics a ferralla, passant per para-sols abandonats o residu tèxtil.

residus recollits per la fundació Deixalles al Port de ses Caletes

Un 34% de tots els residus localitzats a les platges i cales i els seus voltants eren envasos, un material que tots podem dipositar al contenidor groc, evitant així l’impacte visual, la contaminació de les nostres platges i la nostre mar Mediterrània, i els efectes negatius sobre la seva fauna i flora. Recorda-ho que justament un dels avantatges de l’entrada del SDDR seria la reducció dels envasos que escapin al circuit de la recollida selectiva?

Aqui teniu enllaç a la nota de premsa del Govern