Balanç de la primera setmana del Retorna Tour a Eivissa

menysfemseivi | 05 Setembre, 2011 12:04 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

La Plataforma per a la Reducció de Residus d'Eivissa, aprofitant la finalització de la primera setmana de l’etapa eivissenca del Retorna Tour, vol fer un primer balanç de l’iniciativa i dels resultats obtinguts fins ara. Tots sabeu que el Retorna Tour és una iniciativa de l’Associació Retorna amb el recolzament, pel seu acolliment a l’illa, de la Plataforma (Fundació Deixalles, GEN-GOB Eivissa i Amics de la Terra). L’objectiu és donar a conèixer a la ciutadania el sistema de dipòsit, devolució i retorn (SDDR), un altra forma de reciclar més justa, ecoeficient i econòmica, que en posar-se marxa, ens permetrà gaudir de platges i carrers lliures d’envasos.

Per facilitar el contacte amb el SDDR comptem amb una furgoneta que porta instal•lada una màquina que de manera automatitzada s’ocupa de recollir, seleccionar i comprimir els envasos lleugers. Els ciutadans poden apropar-se a la furgoneta de Retorna per a dipositar els seus envasos buits i rebre una compensació de 5 cèntims a canvi. Els envasos vàlids són les llaunes de refresc i les ampolles de plàstic fins a 2 litres.

La Plataforma està molt satisfeta amb el resposta ciutadana que està tinguent el Retorna Tour a la nostra illa. Son moltes les persones que s’han atracat a conèixer l’iniciativa i provar el sistema mecanitzat. La majoria de la gent manifesta que pensa que l’entrada del SDDR incrementarà els percentatges de recollida selectiva. A més a més, la dada total d’envasos recollits en aquesta primera setmana ha estat de 18771. Aquesta és una xifra prou important i que situa a l’etapa eivissenca prop del total recollit a les etapes de Madrid i El saler (València) amb 25169 i 21820 a les que segurament superarem en els propers dies.

Per altra banda, del funcionament d’aquests dies podem destacar que la major part dels envasos recollits provenen del medi natural. La majoria de la gent manifesta que ha aprofitat la presència de la furgoneta per a recollir els envasos que localitza al seu entorn, especialment platges i rodalies de zones turístiques. I podem dònar testimoni de que és així, ja que la sorra que porten els envasos ens ha provocat alguns problemes amb la màquina. Aquest fet recolzaria uns dels arguments a favor de l’entrada del SDDR, que es reduirien els envasos lleugers de platges, zones rurals i voreres de les carreteres.

Des de la Plataforma volem recordar el canvi d’ubicació i horari de furgoneta des del dia d’ahir i a animar a tots els ciutadans a atracar-se al Bulevard Abel Matutes en horari vespertí (15:30 a 21:30 hores) a conèixer el sistema i informar-se dels seus avantatges, i com no a portar els seus envasos que canviarem per 5 cèntims per cadascun.