LA FUNDACIÓ DEIXALLES RECUPERA 49,2 TONES DE MATERIALS PER A LA REUTILITZACIÓ DURANT LA SETMANA EUROPEA DE PREVENCIÓ DE RESIDUS

menysfemseivi | 28 Novembre, 2012 09:31 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

Durant tota la Setmana Europea de Prevenció de Residus, els centres de reutilització i botigues de segona ma de tres països europeus (Espanya, França i Bèlgica), tots membres de la xarxa europea RREUSE,  han participat conjuntament a l’acció “Reutilitzar més, tirar menys”. Ho han fet pesant els objectes que han introduït com a sematna ma a través de les seves botigues solidàries i també els que recollien en els centres de preparació per a la reutilització.

A l’estat espanyol, 40 centres de reutilització i botigues de segona ma pertanyents a AERESS(Associació Espanyola de Recuperadors d’Economia Social i Solidària), entre les quals hi ha la Fundació Deixalles,  han mesurat les tones de potencials residus que han deixat d’anar a abocadors o plantes incineradores gràcies a la donació o compra d’articles de segona ma.

undefined

La dada final de residus evitats per part de les entitats socials dels 3 països participants ha estat de 1257 tones ( www.re-use-more.eu), de les quals 34,72 tones han estat recollides per les delegacions de Mallorca i Eivissa de la Fundació Deixalles, que a més a més, han aconseguit la reutilització de 14.584 kg. Tots aquests materials han evitat el seu destí, no arribant als femers o incineradores, el que por donar una idea del gran malbaratament de recursos que encara produïm.

Animant a la gent a donar el que ja no utilitza i a triar tornar a utilitzar un producte de segona ma, la Fundació Deixalles, com els centres de reutilització i botigues de segona ma agrupats a la xarxa d’AERESS, vol convidar a la nostra societat a fer una passa endavant més pel medi ambient i pel desenvolupament de l’economia social i solidària.

Al llarg del desenvolupament de l’acció (19 a 23 de novembre) a Deixalles Eivissa s'ha fet  la recollida domiciliaria de  6650 kg de residus, la major part voluminosos i aconseguit la reutilització per entrada al mercat de segona ma de 1630 kg, fonamentalment de mobles, electrodomèstics i roba. Volem recordar que el destí de tots aquests materials era en principi els femers insulars o l’incineradora de son Reus.

Al següent enllaç a la web de AERESS, coordinadora de l’acció a Espanya podeu trobar més informació.

Fems o recursos? Amics de la Terra vos convida a mirar les coses des de'altra perspectiva.

menysfemseivi | 22 Novembre, 2012 14:38 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

Amics de la terra, en la Setmana Europea de la Reducció dels Residus, insisteix en la necesitat de posar fi al sobreconsum i malbaratament dels recursos. Aprofitant la setmana ha fet públic un comunicat en el que ens recorda que Espanya ocupa el duodècim lloc en "ranking" d'eficiència en la gestió dels residus a nivell europeu. A més, els percentatges de reciclatge son una asignatura pendent amb només un reciclatge del 15%dels materials i un 1% de compostatge. Això vol dir que el 67% dels residus s'aboquen o incineren.

En realitat s'estan malbaratan 15 milions de tones de recursos.

fems o recursos?

LA FUNDACIÓ DEIXALLES PARTICIPA UN ANYS MÉS A LA SETMANA EUROPEA DE PREVENCIÓ DE RESIDUS

menysfemseivi | 21 Novembre, 2012 13:36 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

La Fundació Deixalles participa a la Setmana Europea de la Prevenció dels Residus dins de l'acció "Reutilitzar més, tirar menys" que és continuació del Waste Watchers (que recordem va tenir bon reconeixement). Durant la Setmana i de forma conjunta amb altres centres de reutilització i botigues de segona ma de tres països europeus (Espanya, França i Bèlgica), tots membres de la xarxa europea RREUSE, pesaran els objectes que venguin a les seves botigues solidàries i que recolleixin en els centres de preparació per a la reutilització

A l’estat espanyol, 40 centres de reutilització i botigues de segona ma pertanyents a AERESS (Associació Espanyola de Recuperadors d’Economia Social i Solidària), entre les quals hi ha la Fundació Deixalles,    mesuraran les tones de potencials residus deixaran d’anar a abocadors o plantes incineradores    gràcies a la donació o compra d’articles de segona ma.

Animant a la gent a donar el que ja no utilitza i a triar tornar a utilitzar un producte de segona ma, la Fundació Deixalles, com els centres de reutilització i botigues de segona ma agrupats a la xarxa d’AERESS, convida als seus clients a fer alguna cosa més pel medi ambient i pel desenvolupament de l’economia social i solidària.

El pes dels objectes recollits i reutilitzats a nivell europeu s’actualitzarà diàriament a la pàgina web de la campanya “Reutilitzar més, tirar menys”: www.re-use-more.eu

En els dos primers dies de desenvolupament de l’acció (19 i 20) a Deixalles Eivissa hem fet la recollida domiciliaria de  2670 kg de residus voluminosos i aconseguit la reutilització per entrada al mercat de segona ma de 826 kg, fonamentalment de mobles, electrodomèstics i roba. El destí de tots aquests materials era en principi el femer de ca na Putxa.

Durant l’acció, els treballadors/es dels centres de reutilització i botigues de segona ma informaran als clients de les diferents pràctiques que tenen al seu abast per reduir la generació de residus. Per exemple donar un objecte al que ja no trobem utilitat, de forma que evitam el malbaratament de recursos; preferir productes que durin més temps, triar productes amb menys embalatge, etc.

Dondelotiro estrena blog

menysfemseivi | 20 Novembre, 2012 11:09 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

Coincidint amb la Setmana Europea de Prevenció de Residus  el Cercador R3 de dondelotiro, amb el que pots cercar el millor final per als teus residus, es complementa amb un nou servei web, el blog de dondelotiro.com.

Con ens diuen des de l’equip de dondelotiro.com és important saber com gestionar bé els residus, però que és més important no generar-los. Ara, des del blog, a més de notícies, actualitzacions i aparicions en mitjans, podrem trovar informació i idees perquè cadascun pugui aprofitar els seus propis residus.

A l’apartat del blog anomenat "ReciclArte / Upcycle", es donaran a conèixer idees per fer art a través del reciclatge, per donar un nou ús a vells objectes o fer nous objectes mitjançant residus. Aquest nou servei vol donar-li un aire encara més fresc i quotidià a dondelotiro i al món dels residus, ja que a partir d’ara només tenim que aprofitar els residus i començar a posar en pràctica totes aquestes magnífiques idees.