La delegació eivissenca de la Fundació Deixalles presenta oficialment els nous espais destinats a la valorització de roba

menysfemseivi | 26 Setembre, 2012 08:13 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

Ahir la Fundació Deixalles va presentar els seus nous espais d’inserció de sociolaboral  per a persones de col·lectius vulnerables. Aquest nous espais estan organitzats a través de les tasques per a la valorització (reutilització i reciclatge) de roba i es troben a la seva nau de Cor de Jesús

Per a Deixalles, la valorització de roba, bàsicament a través de la reutilització, és una important oportunitat per al manteniment de la seva labor social, mitjançant la creació d’un taller de roba, i un espai per a la reutilització a través de l’adquisició de peces de roba de qualitat a canvi de donacions.

La creació del taller és una resposta a la situació de l'entitat, que a través de la reestructuració de les seves activitats, vol incrementar les possibilitats de l’autofinançament, sense deixar de banda les necessitats d’ofertar un espai per a poder capacitar sociolaboralment a persones de col·lectius de risc  d’exclusió, el que cada vegada és més necessari.

La presentació va estar desenvolupada per Xesca Martí (presidenta de la Fundació) i Flor Dell’Agnolo (coordinadora delegació Eivissa) i a l’acte  van assistir la consellera insular de Sanitat i Benestar Social, Mercedes Prats, així com de les regidores responsables de l’àrea social de tots els municipis de l’illa d’Eivissa, que han pogut conèixer de primera ma el procés de selecció de roba, la metodologia dels tallers i el destí de les diferents fraccions de residu tèxtil.

El taller de roba funciona a partir de la donació de roba (residu tèxtil) per part de particulars. Aquesta roba és seleccionada en funció de la seva qualitat i cada fracció te un destí diferenciat. La major part es destina a reutilització (segona ma).

Deixalles va iniciar la recollida de roba a l’illa d’Eivissa per a poder posar en funcionament el nou taller en març de 2012, especialment a través de recollides selectives a centres escolars i algunes empreses. En aquests mesos s'han recollit un total de 5000 kg de roba .

Els residus, preocupació creixent a l'Eivissa virtual.

menysfemseivi | 24 Setembre, 2012 16:45 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

Els darrers temps dona la sensació de que els ciutadans apostem per no claudicar davant la cada vegada més preocupant acumulació de residus i manca de solucions. Els darrers mesos, diferents iniciatives a l'illa d'Eivissa han sorgit amb l'intenció de manifestar el seu inconformisme i fer evident la denuncia de la manca de sensibilitat d'uns i de capacitat d'altres.

Exemples serien la considerable representació de fotografies pujades des d'Eivissa al  mapa de desembruta, la campanya de Retorna.

Però hi ha més, com per exemple, la pàgina de facebook Ibiza fotodenuncia , que en molts pocs dies de vida va arribar a desenes de fans i on hi ha moltes fotodenuncies, que si bé és cert no estan totes centrades en els residus, si que podriem dir que abunden la gestió incorrecta dels residus (o la manca d'ella) a les imatges recopilades.

Però el que més ens ha agradat darrerament és l'arribada del blog quiero1escobadeoro, que ja a la seva primera entrada va deixar clara  la seva declaració d'intencions, i al que des d'aqui desitgem llarga vida.