Ha arribat el nostre torn. Vos esperem!!

menysfemseivi | 30 Agost, 2011 18:43 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

Per fi tenim en marxa la nostra etapa del Retorna Tour. Ha estat molt de temps de organització i contactes per arribar fins aquí. Ara i fins al 9 de setembre tenim l’oportunitat des de la Nostra illa de posar el nostre granet d’arena per aconseguir informar al màxim de gent possible i donar el màxim de repercussió a les possibilitats i avantatges d’implantar un sistema de dipòsit, devolució i retorn (SDDR) al menys per a alguns tipus d’envàs.

Durant aquests dies la nostra millor contribució a aquest objectiu serà la participació de la gent. Aconseguir que els ciutadans s’atraquin amb els seus envasos i que comprovin per ells mateixos el funcionament. I com no, aconseguir un nombre important d’envasos, que sens dubte ajudaran a donar pes a Retorna i al SDDR als mitjans de comunicació.

Durant les anteriors etapes les expectatives s’han anat superant en tots els casos. Els 25 envasos de Madrid a la primera etapa, el record d’envasos diaris a El Saler, i molt especialment les dades de Mallorca, que ha aconseguit superar els 38000 envasos en 2 curtes etapes de 5 dies. De moment a Eivissa hem arrancat amb menys força, però amb molta resposta als mitjans (1, 2). El primer dia varem arribat als 380 envasos (més que el primer dia a Madrid) i avui ja hem duplicat, fregant els 800 envasos. Esperem que demà puguem superar àmpliament la barrera del milenar d’envasos.

A Eivissa, ni un envàs a terra!!

menysfemseivi | 25 Agost, 2011 08:12 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

Ja sabeu que a partir del 29 d'agost i fins el 9 de setembre tenim a Eivissa el Retorna Tour. Recolliu tots els envasos de beguda (llaunes i ampolles de plàstic de fins a 2 litres) que trobeu i a partir de dilluns aprofiteu l'ocasió per retornar-los a la màquina dels SDDR, i guanyareu 5 cèntims per cada envàs.

Aquesta iniciativa de l’Associació Retorna consistent en la realització de proves pilot de l’ús de màquines automatitzades per al retorn d’envasos, i que compta amb el recolzament de la Plataforma per a la Reducció de Residus d’Eivissa (Fundació Deixalles, GEN-GOB Eivissa i Amics de la Terra), ja ha finalitzat les dues primeres etapes del seu recorregut per la geografia espanyola. Actualment com ja sabeu està a Mallorca.

Ah, i recordeu que si aconseguiu una bona fotografia il•lustrativa del problema dels envasos, podeu participar en el sorteig de tres bicicletes!

Durant aquests 12 dies, la furgo amb la màquina de retorn es podrà trobar en dos ubicacions:

- Del 29 d'agost al 3 de setembre al Parc de la Pau al llarg del matí (9:00 a 15:00)

- Del 4 al 9 de setembre al Boulevart Abel Matutes en horari vespertí (15:30 a 21:30 hores).

Tenim el repte de superar l'èxit de altres ciutats!

- MADRID: 25.169 envasos

- EL SALER (PAÍS VALENCIÀ): 21.180 envasos

Ho aconseguirem?

L’objectiu és donar a conèixer a la ciutadania un altra forma de reciclar més justa, ecoeficient i econòmica, que en posar-se marxa, ens permetrà gaudir de platges i carrers lliures d’envasos, com ja ocorre a altres països, el SDDR.

# RETORNA TOUR A EIVISSA

menysfemseivi | 24 Agost, 2011 08:32 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

Retorna Tour a Eivissa en una imatge

menysfemseivi | 22 Agost, 2011 13:58 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

Ver Retorna Tour en Eivissa en un mapa más grande

Ja tenim ubicació i horaris definitius per al Retorna Tour a Eivissa

menysfemseivi | 20 Agost, 2011 09:57 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

En el cas de l’illa d’Eivissa, la furgoneta del Retorna Tour estirà disponible a la Ciutat d’Eivissa durant dues setmanes entre els dies 29 d’agost i 9 de setembre. Durant aquests dies, la furgo amb la màquina de retorn es podrà trobar en dos ubicacions:

- Del 29 al 3 de setembre al Parc de la Pau al llarg del matí (9:00 a 15:00)

Des de la Plataforma volem animar a tots els ciutadans a atracar-se a conèixer el sistema i informar-se dels seus avantatges, i com no, a portar els seus envasos que canviarem per 5 cèntims per cadascun. Hem de destacar que les persones que vulguin poden convertir la seva acció en un acte solidari donant integrament el valor dels seus envasos a la federació espanyola de bancs d’aliments.