Tendrem aviat un pla per a poder avançar cap a un Sistema de Dipòsit, Devolució i Retorn (SDDR)?

menysfemseivi | 28 Febrer, 2011 15:12 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

La passada setmana s'ha fet públic l'existència de reunions entre el Ministeri de Medi Ambient, Medi Rural i Marí i diferents entitats que pertanyen a la xarxa Retorna per tal de valorar la necessitat d'un canvi de model en la gestió dels residus d'envasos per tal d'incrementar els percentatges de recuperació i garantir una millor reutilització i reciclatge dels mateixos. Evidentment això vol dir implantar de manera generalitzada sistemes de SDDR.

A aquests contactes participa el Director General de Evaluación y Calidad Ambiental del Ministeri i algunes de les entitats membres de Retorna com el sector industrial de recuperadors de Catalunya, la Confederació de Consumidors i Usuaris, CC.OO., Greenpeace o la Fundació Catalana per la Prevenció de Residus i el Consum Responsable entre d'altres.

Sembla que durant el mes de març es continuaran els contactes per tal d'establir les pases necessàries per avançar cap al SDDR i dissenyar una fulla de ruta. Sabem que també s'està parlant de desenvolupar proves pilots com la de Pamplona a altres ciutats de l'Estat. Esperem que arribin a Balears, i perquè no, a Eivissa.

Els índex de reciclatge no arriben als mínims legals

menysfemseivi | 15 Febrer, 2011 17:27 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

Ja sabem que en general a les illes Balears, i especialment a Pitiüses, els index de recuperació per a reciclatge no son especialment bons. A pesar de que els darrers anys a l'illa d'Eivissa s'ha fet un esforç, i les dades milloren, la situació queda lluny de ser adient. De totes formes, la situació a la resta 'Espanya no és molt millor en molts de casos. Recentment, un grup d'investigadors de l'Universitat Jaume I ha publicat un anàlisi dels sistemes de recollida selectiva de les ciutats de més de 50.000 habitants d'arreu l'Estat. L'article s'ha publicat a la pretigiosa publicació científica Waste Manegement, editada pel International Waste Working Group. Malauradament l'article no esta disponible online de forma gratuita, pero si el resum i ha tingut un cert resó a la premsa que permet extreure algunes questions clares. Per exemple que les grans poblacions espanyoles no arriben als percentatges de recollida selectiva obligats per les lleis estatals, a excepció en alguns casos dels envasos de vidre. En realitat el projecte iniciat fa quasi 4 anys pretenia, a partir de l'estudi dels sistemes existents i dels seus resultats, desenvolupar un model predictiu que serveixi per facilitar la implantació de els sistemes de recollida més adequats a cada cas.

Ecologistas en acción s'afegueix a l'impuls del SDDR

menysfemseivi | 12 Febrer, 2011 07:46 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

L'entitat Ecologistas en Acción s'ha dirigit al Ministeri de medi ambient, medi rural i mari per a mostrar el seu recolzament al sistema de dipòsit, devolució i retorn i sol·licitar que aquesta alternativa sigui tinguda en compte en la reforma de la llei de residus que s'està realitzant en aquest moment. A la web d'Ecologistas en Acción pot llegirse un texte de recolzament a l'iniciativa impulsada per Retorna per tal d'aconseguir que el SDDR sigui una realitat a la nova llei.

Com funciona el SDDR a Alemania? (III)

menysfemseivi | 09 Febrer, 2011 15:47 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

Continuant amb l'informació obtinguda pels companys de la Plataforma per la Reducció de Residus de Mallorca en el seu viatge a Berlín, i després de veure com funciona el sistema de recollida mecanitzada, ara toca veure el sistema manual de recollida d'envasos dins del SDDR(Segueix)

prova pilot de SDDR a Pamplona