L'història dels electrodomèstics

menysfemseivi | 27 Desembre, 2010 13:27 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

la gent de The story of stuff segueixen produint material molt interessant. Vos atraquem aquest nou vídeo en relació al cicle de vida dels aparells elèctrics i electrònics i els impactes que se’n deriven..

"">historia electrodomèstics

La diferència entre el sistema actual i el SDDR en només 9 minuts

menysfemseivi | 23 Desembre, 2010 08:30 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

Una de les primeres accions de Retorna ha estat la difusió d'aquest video explicatiu. Un molt bona feina. " ">video retorna

Algunes reaccions a la presentació de RETORNA als mitjans de comunicació

menysfemseivi | 22 Desembre, 2010 16:54 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

Com és lògic la presentació de RETORNA, la xarxa estatal per impulsar el SDDR ha tingut un important resó. Evidentment la diversitat i representativitat dels col·lectius que hi formen part, molt més enllà de les ONG ambientals, afavoreix que el missatge sigui escoltat i valorat.

Aqui vos atraquen algunes de les noticies i reaccions relacionades amb aquesta presentació en societat: la vanguardia, Europapress, Joaquín Araújo al seu blog a el Mundo

Quant costa als ajuntaments la gestió dels residus?

menysfemseivi | 22 Desembre, 2010 08:45 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

Els companys de la plataforma mallorquina per la reducció dels residus varen celebrar durant la setmana europea de prevenció de residus una jornada formativa pels ajuntaments amb aquest títol tant clar.

La jornada informativa va tenir lloc el divendres 26 de novembre, al Centre Bit d'Inca. En aquesta jornada, de manera similar a la nostra sessió amb els ajuntaments, es va presentà el sistema dels SDDR de la mà de Rosa García, però a més a més va presentar-se una anàlisi de l'actual sistema de gestió d'envasos a càrrec de la Plataforma de Reducció de Residus de Mallorca.

jornada mallorca 26 novembre

Les dades son molt clares i la realitat és que amb l'actual sistema, els fabricants i envasadors només paguen als municipis pels envasos que els ciutadans aconseguim incorporar al circuit de recollida selectiva. qui paga la gestió de la resta?.

A la web dels companys mallorquins podeu descarregar-vos la molt interessant presentació de l'anàlisi del actual sistema de gestió a Mallorca mostrada durant la jornada.

Resum de la presentació de la Xarxa Retorna pel foment del SDDR

menysfemseivi | 21 Desembre, 2010 08:30 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

El passat dilluns 20 de desembre es va presentar l'associació Retorna, que uneix ONG ambientals, agents socials, sector de la recuperació, i altres institucions per impulsar un gir radical en la gestió dels envasos a Espanya. El sistema proposat implica tota la cadena, des envasadors i importadors, comerços, consumidors i el sector industrial de la recuperació.

Amb la proposta de Retorna, i que des de la plataforma recolcem, cada envàs portaria associat un dipòsit de 25 cèntims que el consumidor lliura en comprar l'envàs i li seria reemborsat íntegrament al retornar-lo en algun punt de venda. Així s'assegura el retorn de l'envàs en òptimes condicions per al seu reciclatge.

Durant la presentació el Sr. Domingo Jiménez Beltrán, que va ser director de l'Agència Europea de Medi Ambient i actual coordinador de Retorna, ha insistit en la necessitat de "donar un tomb a la política de residus" no només al nostre país sinó a nivell comunitari, ja que no s'ha aconseguit un dels objectius del Sisè Programa Marc de la UE: desacoblar augment del PIB i generació de residus.

A la presentació també va participar Luis Ortiz, director del Gremi de Recuperadors de Catalunya, que va insistir que aquest sector industrial aposta per la implantació del SDDR, ja que la matèria recuperada arriba amb excel·lents condicions per al seu reciclatge en nous envasos, tancant d'aquesta manera el cicle de la sostenibilitat. Ortiz ha assenyalat que la iniciativa proposada és complementària als actuals sistemes integrats de gestió (SIG).

Per altra banda, n'Ana Etchenique, vicepresidenta de la Confederació de Consumidors i Usuaris, va insistir en el paper dels consumidors, que reclamen un sistema transparent de gestió, on la seva responsabilitat com a ciutadans tancament de forma efectiva el cicle dels 51 milions d'envasos diaris que entrarien en el sistema.

Víctor Mitjans representant a l'acte de la Fundació per a la Prevenció dels Residus i el Consum Responsable va remarcar que "la gran avantatge d'aquest sistema és que la responsabilitat sobre l'envàs recau sobre la indústria, sobre el productor, i no sobre el contribuent. Les administracions estan subvencionant la gestió i el tractament d'aquest tipus de residus, ja que l'actual taxa del punt verd només finança els envasos recollits i, per tant, cal alliberar a les administracions locals i als contribuent d'aquesta càrrega ". Una bona solució es el sistema de SDDR pel qual segons Rafel Audivert, soci del despatx d'advocats Roca i Junyent, no hi ha, actualment, cap impediment legal per a la implantació dels SDDR tant a nivell nacional com autonòmic.

1 2 3 4  Següent»