La Plataforma per la Reducció de Residus d’Eivissa demana que la nova Llei de Residus es basi en criteris ambientals, prioritzant la reducció

menysfemseivi | 08 Setembre, 2010 11:48 | latafanera.cat facebook.com twitter.com

Amics de la Terra, GEN-GOB i Deixalles manifiesten el seu recolzament a les al·legacions realitzades per les organitzacions ecologistes més representatives de l'estat espanyol

El Ministerio de Medio Ambiente y Medio Rural y Marino està tramitant la nova Ley de Residuos, de la qual el periode de participació pública va finalitzar el 31 d'agost. Aquesta nova llei traspondrà la Directiva Marc de Residus i substituirá la Ley de Residuos de 1998 que fins el moment ha estat el marc legislatiu per a la gestió dels residus al nostre pais. La nova Ley de Residuos haurà d'aprovar-se abans de diciembre de 2010 per complir els temps establerts des d'Europa.

Aquesta legislació, que serà el marc que reguli la generació i gestió de residus en els pròxims anys i en la que se hauràn de basar les Comunitats Autònomes a l'hora de fer les seves pròpies legislacions, serà fonamental per encaminar al nostre país cap a una societat del reciclatge, amb la mínima generació e impacte dels seus residus, o al contrari, per a seguir fomentant l'insostenible societat del “usar y tirar”.

La Plataforma “Menys Fems a Eivissa” considera que l'actual esborrany presenta series mancances, principalment perque no fomenta la reducció dels residus i per tant no posa mesures per acabar amb el malbaratament actual dels recursos naturales, necesaris per la producció dels bens de consumo. El proyecte de llei tampoc plantetja sistemes alternatius a la gestió actual de residus, a pesar de que molts dels mètodes emprats han demostrat la seva ineficacia.

(Segueix)